zondag 9 juni 2013

Darts- back to basic

Vorig jaar september geinvesteerd in een nieuwe set darts. De Target perfect Storm 24 gram.
Op dat moment vond ik deze pijlen echt super.
Nu zijn we 8-9 maanden verder en ik heb ze afgelopen woensdag ingewisseld voor een andere set.

De laatste 5-6 weken kreeg ik de pijlen ineens niet meer onder controle en vlogen ze alle kanten op behalve de goede. Je gaat natuurlijk een oorzaak zoeken. Het kan niet ineens anders zijn. Je raakt er gewoon gefrustreerd van, je weet dat je veel beter kan en je raakt simpelweg je doelen niet.
Vanalles bekeken en tenslotte de conclusie dat bij mijn pijlen gewoon de grip totaal weggesleten is.
En daardoor ook het vertrouwen in het materiaal.

Ik gooi bijna elke dag en dat heeft zo zijn gevolgen. De pijlen waren al redelijk glad en ik pak de pijlen heel losjes vast. Door het vele gebruik en natuurlijk de huidzuren en vuil is de grip op de barrel voor mij te weinig geworden. Pijlen helemaal ontvet en schoongemaakt maar het mocht niet baten.
Vind het wel heel erg snel voor zo'n dure set en heb bij de leverancier de vraag neer gelegd of dit normaal is.
De pijlen zijn orgineel 24 gram en we hebben ze bij de dartwinkel op een weegschaaltje gelegd en blijkt dat ze nu nog maar 23,15 gram wegen, het mindere gewicht is voor mij niet het probleem maar de verminderde grip wel. En als het eenmaal tussen de oren zit komt dat niet meer goed. Het vertrouwen is dan weg en je raakt alleen maar meer geiriteerd dat het niet lukt.

Heb besloten om weer terug naar de oude roots te gaan en weer een pijl met meer grip te kiezen en met een licht voorgevormde barrel.
De keus is nu gevallen op de Target Precision Discovery van 24 gram


Heb wel mijn eigen setting flight en shaft erop gezet

Nu weer flink oefenen zodat het weer vertrouwd aanvoelt. En ik weer in een winningmood kom.
Maar dat gaat wel goed komen.


See ya



Geen opmerkingen:

Een reactie posten